کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب عقاید یک دلقک

 

کتاب عقاید یک دلقک نوشته‌ی هاینریش بل، درباره‌ی زندگی، افکار و عقاید دلقکی به نام هانس شنیر است. هانس که دیگر دلقکی شکست خورده است برای گرفتن پول به سراغ آشنایان قدیمی خود می‌رود تا از آن‌ها کمک بگیرد. این کتاب، روایت زندگی دلقکِ تلخی است که از سوی همه حتی خانواده‎ی خود طرد شده است.

هانس شنیر راویِ رمان عقاید یک دلقک (The Clown) است؛ او ذهن آشفته‌ای دارد و در افسردگی هم به سر می‌برد چرا که در حرفه‌ی خود شکست خورده و از سوی همسر خود نیز ترک شده است. هانس به دلیل اعتیاد به الکل ذهن آشفته‌ای دارد و در دیدار با آشنایان قدیمی دائماً به یاد خاطرات قدیمی و همسر از دست رفته‌اش می‌افتد و آن خاطرات را مرور می‌کند و در این رفت و آمدهای زمانی میانِ خاطرات هانس است که شما به دلیل اصلی طرد شدنِ دلقکِ داستان از سوی جامعه و اطرافیانش پی می‌برید.

هاینریش بل (Heinrich Böll) در نگاه اول یک عاشقانه‌ی نوستالژیک را به ما عرضه می‌کند اما در چالش‌های میان شخصیت اصلی داستان و جامعه می‌توان ردپای حمله به افکار جامعه‌ی آلمانِ قرن بیستم را هم مشاهده کرد. در کتاب عقاید یک دلقک هیچ‌کس از گزند انتقادهای بل در امان نمی‌ماند و هانس با نگاه و زبانی تلخ مسائل سیاسی و مذهبی کشورش را به باد انتقاد می‌گیرد.

[ چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۰ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی