کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

نشست مجازی بامحوریت کتاب "دولت جوان حزب اللهی"

رآستانه انتخابات سال ۱۴۰۰برگزارمی شود:

#نشست_مجازی_مطالعاتی بامحوریت
:books:#کتاب_دولت_جوان_حزب_اللهی

باحضور#امام_جمعه_محترم_شهرستان_قدس حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای #جوکار

:hourglass_flowing_sand:زمان: پنج شنبه ۲۰خرداد۱۴۰۰
:alarm_clock:ساعت: ۱۱
لینک حضور:point_down::point_down::point_down:

https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/qods


#قرارگاه_فرهنگی_نماز_جمعه_شهرستان_قدس
#اداره_کتابخانه های_عمومی
#جامعه_بسیج_خواهران
#حوزه_علمیه_حضرت_باقرالعلوم

[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۵۰ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

خلاصه کتاب دولت جوان حزب الهی

  • خلاصه اول کتاب دولت جوان حزب اللهی

 

🔰مفهوم شناسی جوان، جوانی، جوان حزب اللهی و دیدگاه امام خامنه ای (مد ظله العالی)درباره آن

💠جوان در لغت به معنای👈تازه، نو، چیزی که عمرش زیاد نگذشته

⚡️در واقع جوانی، مرحله ای بی بدیل از عمر انسان است که از ۱۶سالگی آغاز تا ۲۴سالگی پایان می پذیره البته در خصوص تعیین سن جوانی بین همه کشورها اختلاف است که بیشتر هم بر میگرده به ماهیت کمی و کیفی جوانی

⚡️چون از یک طرف میبینی یک نفر از لحاظ سنی، جوان هست  اما توانایی و روحیه لازم و اون تحرک جوان رو نداره

پس بلکه مقصود از جوانی الزامات آن مانند روحیه با نشاط، تحرک لازم ، قدرت تحرک بالا، خلاقیت و ابتکار می باشد که الزاما همه افراد جوان ندارند و با رسیدن به سن ۴۰ سالگی نیز الزاما از بین نمیره.

🔰جوان گرایی رویکردی است مدیریتی به جوانان که هم جنبه عملی داشته و هم از جنبه نظری برخودار می باشد که این از سوی نظام مردم سالاری دینی هم منطقی و هم عقلانی است

و هم برای حفظ پشتوانه مردمی نظام ضروری و واجب است، چون هر کشوری برای کادر سازی مدیریت در اینده لازم است، روی جوانانش سرمایه گذاری کند و از اون طرفم جوانان باید خود را در اداره و سرنوشت کشورشون دخیل بدونند.

💠تجربه ۴۰ساله به ما نشون داده که کشور ظرفیت‌های فوق العاده ای داره، مهم اینکه این ظرفیت ها به وسیله مسئولین شناسایی بشه و در همه بخش ها افراد مؤمن، جوانان با انگیزه به کار گرفته بشه.

💠کشور نیازمند نیروی جوان متعهد و با مسؤلیت است، در همه زمینه ها اقتصاد، فرهنگ، سیاست و...و جوان مؤمنی که مبانی جمهوری اسلامی و راه امام بزگوار را عمیقا پذیرفته از منظر رهبر معظم انقلاب این جوان امید بخش ترین نیرویی است که می تواند ملت ایران را در رسیدن آرزوهای بزرگش یاری کند.

💠دولت جوان اغلب به معنای رئیس کابینه به کار می رود لذا وقتی گفته می شود دولت جوان منظور کابینه و رئیس جمهور است که در این سطح مدیریتی که کاملا راهبردی و حساس می باشد صرفا کمی نبوده.

💫رهبر فرزانه برای دقیق کردن منظورشان تاکید می کنند بعضی ها تا سنین بالا هم به معنایی جوان هستن، نمونه اش شهید عزیز ما سردار سلیمانی  پس مترادف دانستن جوان گرایی با پیرزدایی مراد رهبر انقلاب نبوده است.

 

🔰ضرورت تشکیل‌دولت جوان و حزب اللهی و الزامات آن

💠قبل از پرداختن به هر چیزی باید اول👈ضعف های دولت های پس از انقلاب را اول بررسی کرد؛ بعد از جنگ تحمیلی دشمن وارد جنگ فرهنگی شد، که در این تهاجم مسئولان نباید در رفتار و عمل خودشان مسرفانه و متجملانه زندگی کنند، زیرا این کم کم به یک فرهنگ از سوی آنان تبدیل و به تدریج آثارش در متن جامعه منعکس می شود؛ و از آن طرفم نباید مسئولین به دشمن اعتماد کنند و باور به ظرفیت داخلی نداشته باشن و با کم کاری و غفلت در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ سازی فقط مصرف کننده بودن  الگو غرب رو ترویج کنند.

که اینها آسیب به دولت هست

💫از این جهت اینجاست که ضرورت حضور جوانان در صحنه انقلاب حس می شود؛ لذا  جوانان هم برای اینکه بتوانند وظیفه دولت سازی رو به انجام برسانند باید مجهز بشن به سه لایه

⚡️تحول ایمانی که به فرموده امیر المؤمنین علیه السلام ایمان بر چهار پایه استوار است۱-صبر۲-یقین۳-عدل۴-جهاد 

 

🌟در واقع ایمان انسان را امیدوار می کند و شکست را در نظر انسان کوچک می کند.

⚡️تحول گفتمانی👈در واقع جوان حق را آسان می پذیرد و راحت و صادقانه اعتراض می کند و بی دغدغه و بدون هیچ گونه گرفتاری درونی، اقدام می کند؛ جوان به طور طبیعی طالب اصلاح است.نیرو، قدرت، ابتکار و نشاط در جوان وجود دارد.

⚡️تحول تشکیلاتی👈تشکیلات یعنی سازمان دهی نیروها برای اداره کشور و به کار گرفتن امکانات کشور برای رسیدن به آن هدف ها 

که جوانان ما در تمام این اصول تجربیاتی رو کسب کرده اند.

💠اما چرا باید در مقطع کنونی دولت جوان حزب اللهی داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟

♻️ما جامعه اسلامی نداریم، ما دولت اسلامی هم نداریم اما نباید احساس ناامیدی بکنیم باید حرکت کنیم

در عرصه های مختلف تاریخ ما شاهد این بوده ایم که نیروهای جوان مؤثرتر و کارآمدتر از دیگران بوده اند، زیرا جوان به سختی شکست را می پذیرد.

💫زیرا جوان دارای مفروضات 

🌐معرفتی

🌐معنوی

🌐گفتمانی و تشکیلاتی 

است.

👈هر کشور و ملتی چنین جوانانی داشته باشد هیچ قدرت جهانی نمی تواند به او زور بگوید و او را تحت سیطره در بیاورد؛ در واقع چنین کشور و ملتی سرافراز خواهد بود

[ چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۱ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۰۹ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

پانزده خرداد سال 1342 چه روزی است؟

  15 خرداد در تقویم ایران به عنوان روزی شناخته شده که مردم برای نخستین بار پس از کودتای 28 مرداد 32 دست به قیامی خونین زدند تا مخالفت خود را با رژیم منحوس پهلوی بار دیگر نشان دهند.
محمد رضا پهلوی با اقداماتی نظیر اجرای قانون انجمن های ایالتی و ولایتی، طرح شش گانه انقلاب سفید، حمله به مدرسه فیضیه و دستگیری امام (ره) باعث شد صبر مردم لبریز و تظاهرات گسترده ای برگزار شود.

سرانجام این قیام، به افسانه جدایی دین از سیاست که بیش از نیم قرن، از سوی استعمارگران و رژیم‌های دست نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود، پایان داد و جدا ناپذیری اسلام از سیاست را برای همگان آشکار کرد.
در حقیقت قیام 15 خرداد، نقطه آغاز نهضت بازگشت به خویشتن در ایران شد به ‌گونه‌ای که پس از آن طلاب و دانشجویان در حوزه و دانشگاه وارد عرصه جدی مبارزه با رژیم شاه شدند و در نهایت با پیروزی انقلاب این قیام به نتیجه رسید و در حال حاضر فقط به ایران خلاصه نشده و به الگویی برای مردم غرب آسیا و شمال آفریقا و سایر ملت های ستم دیده جهان تبدیل شده است.
قیام پانزدهم خرداد کاملاً مردمی بود و تکیه‌ گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت، اصالت این قیام، در خروش عاشقانی بود که عارفانه در راه رضای خدا، به ندای رهبر دل سوزشان پاسخ مثبت دادند.

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۶ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

روز بزرگداشت قیام 15 خرداد گرامی باد

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۶ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

سخنان ارزشمندی از رهبر کبیر انقلاب (2

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۰ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

سخنان ارزشمندی از رهبر کبیر انقلاب 1

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۵ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

سخنان ارزشمندی از رهبر کبیر انقلاب

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۳ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی تسلیت باد

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۱ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

معرفی کتاب در رابطه با ترک سیگار

[ پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۰۵ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]