کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

زیباسازی بخش کودک کتابخانه جوادالائمه (ع)

بخش کودک کتابخانه جوادالائمه (ع)،شهرستان قدس، استان تهران، با خرید قفسه های خوش رنگ و طراحی و چیدمان مناسب به کمک طراح متخصص به شکل قلعه سحرآمیز زیبا سازی شد.
زیبا سازی بخش کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس


فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس، با اعلام این خبر گفت: با هدف ایجاد فضایی جذاب و شاد برای کودکان و نوجوانان و علاقه مند کردن آنها به کتاب و کتابخوانی بخش کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) با خرید قفسه های خوش رنگ و طراحی و چیدمان مناسب به کمک طراح متخصص به شکل قلعه سحرآمیز زیبا سازی شد.

وی گفت: فضای کتابخانه ها از نخستین محیط هایی است که می تواند زمینه ساز جذب همیشگی کودکان به کتابخانه ها باشد. بنابراین یک کتابخانه با طراحی خوب می‌تواند کودک را به خواندن کتاب تشویق کند و مطالعه تبدیل به عادتی همیشگی برای او شود.

وی افزود: کتابخانه جوادالائمه (ع) در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است و دارای بخش کودک مجزا و فعال با بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب است که در تمامی روزهای هفته کلاس­های منتوع آموزشی را به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.

[ دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۹ ب.ظ ] [ ]

[ ۱ ]

بخشودگی جرایم کتاب در ماه رمضان


قابل توجه اعضا محترم کتابخانه مرکزی


با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ،  برابر موافقت به عمل آمده


با نهاد کتابخانه های عمومی کشور  جرایم دیرکرد کلیه اعضا 


کتابخانه های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا


پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند مورد بخشودگی قرار 


می گیرد


[ يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۷ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

برگزاری ششمین جشنواره کشوری «کتابخوان رضوی» در شهرستان قدس

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، نهاد کتابخانه های عمومی کشور ششمین جشنواره کتابخوان رضوی را برگزار می کند.

از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره ی پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده ی این آثار است.

سه کتاب «دوست مهربان کبوترها» تالیف مجید محمدی ویژه کودکان تا۱۱ سال، «اعترافات غلامان» تالیف حمیدرضا شاه آبادی ویژه ی نوجوانان تا ۱۷ سال و «امام علی ابن موسی الرضا (ع)» اثر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان با ۶۰ درصد تخفیف قیمت در کتابخانه های عمومی شهرستان قدس به متقاضیان عرضه می گردد.

شرایط و مقررات مسابقه به شرح ذیل می باشد:

شرکت برای علاقمندان در تمامی گروه های سنی امکان پذیر است.

پاسخ نامه ی ارسالی باید در یکی از قالب های انفرادی یا خانوادگی (دو نفره، سه نفره، چهار نفره، پنج نفره و…) تکمیل و ارسال گردد.

تکمیل مشخصات فردی اعضای خانواده (مشخصات شناسنامه ای، تحصیلات، نشانی کامل، پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخ نامه الزامی است.

برای شرکت در قالب خانوادگی مسابقه ضروری است دفترچه پاسخ نامه تکمیل و ارسال گردد.

برای شرکت در بخش کودک، کودکان گرامی باید جذاب ترین بخش کتاب از نظر خودشان را تصویر سازی نمایند. در کنار این نقاشی باید قید شود مربوط به کدام صفحه کتاب است.

پاسخ نامه ها و آثار به یکی از کتابخانه های عمومی شهرستان قدس تحویل داده شود.

به برگزیدگان علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی  به شرح ذیل تقدیم می گردد:

۳۱۳ جایزه ی یک میلیون ریالی برای ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره و ۸ جایزه ویژه برای ۸ خانواده

۸ جایزه ویژه برای ۸ خانواده:

خانواده اول و دوم دو نفره:  مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

خانواده اول سه نفره :        مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ ریال

خانواده دوم سه نفره:         مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

خانواده اول چهار نفره:      مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال

خانواده دوم چهار نفره:      مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ ریال

خانواده اول پنج نفره :       مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال

خانواده دوم پنج نفره:        مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال

مهلت ارسال آثار تا ۲۰/۰۴/۹۵ می باشد و آیین اختتامیه همزمان با دهه کرامت برگزار می گردد.


[ شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

رمضان ماه مهمانی خدا

[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۷ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

جمع خوانی کتاب سوران سرد

د

ر راستای طرح کتابخوان ماه صورت پذیرفت:

جمع خوانی کتاب «سوران سرد» در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

در راستای اجرای طرح کتابخوان ماه، کتاب «سوران سرد» در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس جمع خوانی شد.

اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: ظهر امروز به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس کتاب «سوران سرد» نوشته جواد افهمی در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس جمع خوانی شد.

وی گفت: «سوران سرد» قصۀ سربازانی است که در زمان جنگ در پایگاهی برف گرفته در نقطه صفر مرزی خدمت می‌کنند. قصه از زمانی شروع می شود که پس از بیست سال یکی از بازماندگان پایگاه سوران برای انتقام گرفتن راهی همان منطقه می شود پس از شروع هیجان انگیز با تک تک سربازان و ساکنان روستا آشنا شده و از همان ابتدای داستان ذهن مخاطب به سمت حضور یک جاسوس در پایگاه کشیده می شود.

وی افزود: این رمان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و کاندید جایزه از چهاردهمین دوره کتاب فصل، کاندید جایزه قلم زرین، و کتاب سال جایزه شهید غنی پور شده است.

کتابهای طرح "کتابخوان ماه" خرداد ماه «سوران سرد» نوشته جواد افهمی، «مرگ از من فرار می‌کند» نوشته فرهاد خضری، «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» نوشته علیرضا پناهیان و «رفتم بالا انار بود» سروده ناصر کشاورز می باشند.

 

[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۱ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

جمع خوانی کتاب انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه


در راستای کتابخوان ماه صورت پذیرفت:

جمع خوانی کتاب «انتظار عامیانه انتظار عالمانه انتظار عارفانه» در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: صبح امروز کتاب انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه اثر علیرضا پناهیان توسط سیده فاطمه شکوهی کتابدار کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس جمع خوانی شد.

وی گفت: گرچه کتاب های ارزشمند و فراوانی در باب مهدویت و انتظار نگاشته شده است، اما تجزیه و تحلیل سازنده ترین مفهوم در زمینه مهدویت، که همان انتظار فرج است کمتر مورد گفتگوی عالمانه قرار گرفته است.

اطهری افزود: این کتاب با قلم شیوا و روان سه رویکرد متفاوت نگاه عامیانه، نگاه عالمانه و نگاه عارفانه به مفهوم انتظار را مورد بررسی داده و با نگاه و شیوه‌ای تحلیلی و همراه با استناد به بیش از ۲۰۰ آیه و روایت از کتابهای معتبر به ابعاد و زوایای مختلف انتظار پرداخته و به بسیاری از سؤالات و ابهامات در زمینۀ انتظار پاسخ داده است. در بخش انتهایی کتاب نیز به تناسب مفهوم انتظار با جوان و ویژگی‌های جوانی پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: طرح «کتابخوان ماه» با نامگذاری سال 1395 با عنوان«سال خواندن» از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال اجرا است. در قالب این طرح، هر ماه تعدادی کتاب از حوزه های مختلف موضوعی توسط کارشناسان نهاد کتابخانه ها انتخاب شده و برای معرفی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی به کتابخانه ها ابلاغ می شود.

کتاب «انتظار عامیانه انتظار عالمانه انتظار عارفانه» اثر علیرضا پناهیان، کتاب «رفتیم بالا انار بود» اثر ناصر کشاورز، کتاب «مرگ از من فرار می کند» اثر فرهاد خضری، کتاب «سوران سرد» اثر جواد افهمی، کتاب «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه آبادی، کتابهای کتابخوان خرداد ماه می باشند.

 


[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

کتابهای طرح کتابخوان خرداد ماه

50 کتاب سال خرداد 95

[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]