کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب به مناسبت ماه محرم

به همت سیده فاطمه شکوهی سرپرست کتابخانه جوادالائمه وبه مناسبت ماه محرم و آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با نهضت حسینی کتاب " 14قصه-14معصوم:امام حسین(ع) " درکتابخانه معرفی وجمع خوانی شد.

این کتاب اثر حسین فتاحی کتابی است که به زبان ساده و برای مخاطبان کودک و نوجوان داستان زندگی امام حسین( علیه السلام )را روایت می کندناشر کتاب قدیانی کتابهای بنفشه می باشد..همچنین این کتاب برنده جایزه دوم مسابقه تصویرگری قصص قرآنی تهران-1381را دارد.

 

 

[ شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

حلول ماه محرم برعزاداران حضرت اباعبدالله تسلیت باد.

[ سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۲۲ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

معرفی کتاب زیباصدایم کن

به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب زیبا صدایم کن از کتب منتخب شهریور ماه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در محل کتابخانه  با حضور اعضای نوجوان برگزار گردید.

«زیبا صدایم کن» برگزیدة‌ شورای کتاب کودک و هجدهمین جشنوارة کتاب کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۵ است و در فهرست کتاب‌های کلاغ سفید کتابخانة بین‌المللی مونیخ آلمان ۲۰۱۷ و فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

«زیبا صدایم کن» گذشت و بزرگواری یک دختر نوجوان را در برابر پدری که در انجام وظایفش کوتاهی کرده به تصویر می‌کشد و دخترانگی، لطافت و درعین‌حال انتخاب عقلانی و منطقی یک دختر نوجوان را توأمان ترسیم می‌کند و خواننده را با حسّ و حال این پدر و دختر سهیم می‌سازد.


[ پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

حدیث از امام موسی کاظم(ع)

[ شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

ولادت اسعادت امام موسی کاظم (ع)مبارک

[ شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

برگزاری جشن عیدغدیر

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم جشنی به همین مناسبت در محل کتابخانه با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه برگزار گردید. در این مراسم کودکان به شعر خوانی غدیر پرداخته دعای فرج و آیاتی از قرآن کریم را به صورت دسته جمعی خواندند. همچنین جهت آشنایی هر چه بیشتر کودکان با نام گذاری عید غدیر توضیحاتی با زبان ساده به آنها داده شد. در ادامه مسابقه پانتومیم به همراه جایزه برای برنده مسابقه برگزار گردید. همچنین به تنها کودک سید حاضر در جمع هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد . در انتها بچه ها با شیرینی و شربت پذیرایی شدند.

[ شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

گرامیداشت هفته دولت

[ دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۹ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

تبریک عیدغدیر

[ دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۸ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

تبلیغ عیدغدیر

[ دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۶ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

معرفی کتاب اسمش چیه؟

برگزاری نشست شعرخوانی کتاب اسمش چیه؟ 

 

به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه ، نشست شعرخوانی کتاب اسمش چیه؟ سروده جعفر ابراهیمی و جمعی از شاعران در بخش کودک کتابخانه برگزار گردید.

 

شعار کتاب «اسمش چیه؟» از میان اشعار ۶ شاعر بنام و توانای معاصر انتخاب شده‌ است؛ هیچانه‌هایی هستند که در آن شاعر به انتقال محتوا و پیام نیز توجه داشته است و همان لطیفی و خیال‌انگیزی هیچانه را برای کودکان به ارمغان می‌آورند.

مصطفی رحماندوست، از شاعران مجموعه در مقدمة کتاب گفته است: برای سرودن شعرهای این مجموعه ده‌ها جلسة چندساعته وقت گذاشته‌ایم؛ سروده‌های خویش را به داوری و نقد بی‌تعارف یکدیگر سپرده و سروده‌های بسیاری را کنار گذاشته‌ایم و سرانجام به این ۵۲ قطعه‌شعر در این کتاب رسیده‌ایم.

این کتاب علاوه بر معرفی شخصیت‌ها، اشیا و جانداران مختلف به کودکان، با لحن موزون و جذاب خود، نشاط آور است و با نگاهی منحصربه‌فرد دنیای اطراف بچّه‌ها را در قالب شعر برایشان ترسیم می‌کند.

[ دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۴ ب.ظ ] [ ]

[ ۰ ]