کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب جلوه های غدیر

                                                

این شرح مختصری از تاریخچه واقعه عظیم غدیر خم را بیان کرده است و پس از آن هم متن و ترجمه ی روان خطبه غدیر را ذکر کرده است .
برخی از مهم ترین عناوین بخش نخست کتاب عبارتند از:
آغاز سفر غدیر (حجه الوداع )،اولین نشانه های غدیر،افشای سر غدیر ،سخنرانی زیبا و تاریخی پیامبر ،دعوت برای بیعت،مراسم بیعت غدیر،نشانه های فتنه،آخرین سخنان پیامبر،نگارندگان غدیر ،زنده نگهداشتن غدیر،جلوه های غدیر ،برپادارندگان عید غدیر.
متن کتاب بسیار روان است و سعی شده ارجاعات کتاب از منابع معتبر و دست اول باشدهر چند که کمتر از متن عربی روایات استفاده شده است و به ذکر ترجمه بسنده شده.
کتاب برای کسانی که آشنایی چندانی با ابعاد مختلف واقعه غدیر ندارند مفید است ضمن آنکه خطبه ی بسیار مهم و پرمحتوای غدیر که کمتر مسلمان و شیعه ای هست که آن را به طور کامل مطالعه کرده باشد نیز به خوبی در این اثر ترجمه شده است که مطالعه آن بر هر شیعه و بلکه مسلمانی واجب است،آنچنان که خود حضرت رسول صلوات الله علیه و آله دستور داده اند که حاضران ،این خطبه را به غایبان برسانندو ما جزو غایبانی بوده ایم که می بایست از مضمون کامل این خطبه ی گرانسنگ و گوهر بار رسول اکرم صلوات الله علیه و آله مطلع شویم.

[ چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی