کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب پدر پولدار پدر بی پول

 

کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» اثر منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ی «رابرت کیوساکی»، نویسنده و سخنران نام‌آور در زمینه‌ی هوش مالی است که درباره‌ی دو نوع شیوه‌ی تفکر صحبت می‌کند. نوع تفکری که یکی به «کارکردن برای پول» و دیگری به «کارکردن پول برای ما» ختم می‌شود. رابرت کیوساکی در این کتاب می‌گوید اگر بتوانید راهی را یاد بگیرید که به‌جای کارکردن برای پول، کاری کنید که پول برای شما کار کند، برای تمام عمر در رفاه زندگی خواهید کرد و هیچ‌گاه نگران مسائل مالی و قبض و کرایه خانه و هزینه‌های زندگیتان نخواهید بود.

 

رابرت کیوساکی معتقد است برای بهره‌مندی از زندگی سالم و رفاه، به دانش و اطلاعات کافی درباره‌ی نحوه‌ی کسب درآمد و پولدارشدن نیاز است. همان‌طور که برای به‌دست آوردن هر مهارت دیگری نیاز به مطالعه و دانش داریم، این اصل درباره‌ی هوش مالی نیز صدق می‌کند. داشتن دانش مالی کمک می‌کند راه‌های بهتری به‌جز کارمندبودن صرف را برای افزایش ثروت پیدا کنیم.

نویسنده، کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول را با یک داستان آغاز می‌کند. داستانی درباره‌ی پدر خودش که او را پدر بی‌پولش می‌داند و پدر دوست صمیمی‌اش که او را پدر پولدار خود می‌نامد. او دیدگاه‌های اقتصادی منحصربه‌فرد خودش را از زبان این دو پدر بیان می‌کند. با مقایسه‌ی توصیه‌هایی که از هرکدام از این پدرها درباره‌ی نگاه به پول و دارایی می‌گیرد، درواقع او دو نوع نگرش افراد را نسبت به پول و ثروت در جامعه با هم مقایسه می‌کند. اگرچه یک‌سری از مثال‌ها درباره‌ی قوانین مالیاتی و وام بانکی و سود سپرده در امریکا با قوانین ایران صدق نمی‌کند، اما درس‌های اصلی که درباره‌ی نگرش مالی و هوش مالی در این کتاب می‌آموزید، به شما یاد می‌دهد چطور در سبک فرهنگی زندگی خودتان از این اصول استفاده کنید.


ادامه مطلب

[ دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی