کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب زیبا ترین جای جهان اینجاست

کتاب زیباترین جای جهان این‌جاست با عنوان فرعی دعوت به خوشبختی، نوشته مشترکی از فرانسسک میرالس و کاره سانتوس به زبان اسپانیایی است که منصوره رحیم‌زاده آن را به فارسی برگردانده و انتشارات مروارید آن را چاپ کرده است. خانم رحیم‌زاده مقدمه کوتاه اما دل‌چسبی برای کتاب نوشته است. در این مقدمه می‌خوانیم: “شاید خوشبختی در جای خاصی نباشد. شاید این نگاه ما به زندگی‌ست که خوشبختی را می‌سازد. شاید لازم باشد برای خوشبخت بودن، چگونه اندیشیدن را بیاموزیم و با جسارت بیشتری زندگی کنیم. چرا که در پایان زندگی، آنچه بیش از مرگ باید از آن بترسیم این است که زندگی نکرده باشیم. کسی که می‌خواهد پرواز کند، نباید از پریدن بترسد، اگر درست زندگی کردن را بیاموزیم، هر جا باشیم، زیباترین جای جهان همان‌جاست”.

داستان در مورد ایریس سی و شش ساله است که تنها عزیزانش یعنی والدین خود را در یک سانحه رانندگی از دست داده است و در این برهه از زندگی متوجه می‌شود که هیچ دلبستگی و دلخوشی در این دنیا ندارد، نه عشقی، نه دوستی و نه شغل لذت‌بخشی. درست زمانی که به این نتیجه می‌رسد که به آخر خط رسیده، تابلوی کافه‌ای را می‌بیند با این عنوان: زیباترین جای جهان این‌جاست. قدم گذاشتن در آن کافه‌ی جادویی ایریس را به مسیر دیگری سوق می‌دهد.

داستان، داستانی فلسفی است که به ساده‌ترین شکل بیان شده است، خواندن کتاب انرژی و زمان زیادی از خواننده نمی‌گیرد و به او این امکان را می‌دهد تا با ایریس همراه باشد و ببیند که او چگونه شکلات‌های داغ کافه را با لذت می‌نوشد، شیفته می‌شود، هایکوی عاشقانه می‌سراید، دل و جرات پیدا می‌کند و گذشته را رها می‌کند تا حال به جریان بیفتد.


ادامه مطلب

[ دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی