کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب زندگانی حضرت زهرا

«زندگانی فاطمه زهرا(س)» تالیف «سید جعفر شهیدی»چاپ« نشر معارف اسلامی »


 موضوع این کتاب گزارشی از زندگانی دختر پیغمبر(ص) است. بزرگترین بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) . ولی خواننده خواهد دید آنچه در این مجموعه فراهم آمده تنها سرگذشت زندگی شخصی نیست بلکه رویدادهای عبرت آمیز و آموزنده است.

 کتاب زندگی فاطمه زهرا(س) نوشته دکتر سید جعفر شهیدی به نقل از حیات طیبه زهرا مرضیه (س) می پردازد تا الگوی مناسبی برای سبک رفتاری ما در مواجه با حوادثی از آن قبیل قرار گیرد. هدف نویسنده از این کتاب صرفا گزارش گری و نقل تاریخ زندگانی دختر پیغمبر است. بنا براین بنایی بر نقد و بررسی حوادث آن دوران ندارند اگرچه گاهی معترض آن می شود.

 نویسنده این کتاب کوشیده است تا حد امکان گزارش خود را بر اساس سندهای دست اول و یا نزدیک به دست اول تنظیم کند تا احتمال تحریف و دست خوردگی آنها را کمتر کند و همچنین سیره مولف این بوده است ت مطالبی که بدان ها اشاره دارد ، از جمله گزارشاتی باشد که قرائن خارجی بر صحت و درستی آن داشته و یا مورد قبول اکثریت تاریخنویسان واقع شده باشد تا به واقعیت نزدیکتر گردد.

 روشی که نویسنده این کتاب برای تالیف اثر خود برگزیده است ، بر مبنای سیر زندگی حضرتش از ولادت تا شهادت ایشان است. البته گاهی با طرح پرسش هایی ، به پیگیری و بررسی مسائل خاصی از تاریخ می پردازد تا بتواند مخاطب را به پاسخ پرسش خود هدایت کند.

شهیدی، مقدمه کوتاه خود را در این اثربا آیه « نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ» آغاز کرده و کتاب را گزارشی از سرگذشت بزرگترین بانوی اسلام، فاطمه زهرا، توصیف می‌نماید و معتقد است آنچه در این مجموعه فراهم آمده تنها سرگذشت زندگی شخصی نیست، بلکه نقل رویدادهایی آموزنده و عبرت‌آمیز است و در در پایان تأکید می‌کند پس از خواندن کتاب متوجه خواهید شد که سخنش به دور از گزاف و اغراق است.

ز

[ دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی