کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

معرفی کتاب آذرماه

 

برگزاری نشست معرفی طرح کتابخوان آذر در کتابخانه جوادالائمه شهرستان قدس

 

کتاب ماهک و غول سرزمین پارچه ها از کتابهای طرح کتابخوان آذرماه برای اعضای کودک نوجوان کتابخانه جوادالائمه شهرستان  قدس معرفی و بلندخوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس،در راستای ترویج کتابخوانی ومعرفی کتابهای طرح کتابخوان آذرماه کتاب "ماهک وغول تالیف اعظم سبحانیان " توسط سیده فاطمه شکوهی سرپرست کتابخانه برای شرکت کنندگان معرفی وبلندخوانی شد.

رمان یاد شده در سیزده فصل و در زمره‌ی آثار تخیلی است و برای گروه سنی ب و ج در نظر گرفته شده است. رُمان از فضایی بسیار شاد با تصاویری زنده برخوردار است. نقطه قوت رُمان در ارزش دادن به تخیل و ایجاد فضایی زنده در ذهن کودکان است که این فضا می‌تواند به پویایی و خلاقیت ذهن کودکان کمک به سزایی کند. رنگ و صدا و تصویر در رُمان ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها جایگاه مشخص و قابل قبولی دارد و به پشتوانه‌ی این سه عنصر قوی اثر از شادابی خاصی برخوردار است.

ماهک(شخصیت اصلی داستان) همراه مادرش به خرید می‌رود. او پارچه‌ای را برای خود انتخاب می‌کند تا مادرش برایش لباسی بدوزد  و این لباس و نقش ونگار آن دست مایۀ‌ ماجراهای این داستان می‌شود. طرح پارچۀ لباس ماهک، تصویر آدم فضایی‌ها است. ماهک متوجه می‌شود که از لباسش نوری می‌آید. او و عروسکش، کوچک می‌شوند و به سرزمین پارچه‌ها می‌روند، آن‌جا متوجه می‌شوند پای فرمانروای آدم فضایی‌ها لای دوخت لباسش گیر کرده است. ماهک با مهربانی پای فرمانروا را در می‌آورد، ادامۀ قصه نیز ماجراجویی‌های ماهک و عروسکش در نقش و نگارهای پارچه‌های دیگر و پیدا کردن ملکه‌ آدم فضایی‌ها است! برای کشف و با خبر شدن از سفرهای باور نکردنی ماهک می‌توانید این کتاب را از کتابخانه‌های عمومی شهر خود امانت بگیرید.


[ شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۵ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی