کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

بولتن اطلاع رسانی الکترونیک کتابخانه عمومی جوادالائمه علیه السلام شهرستان قدس

جمع خوانی کتاب انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه


در راستای کتابخوان ماه صورت پذیرفت:

جمع خوانی کتاب «انتظار عامیانه انتظار عالمانه انتظار عارفانه» در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

اطهری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: صبح امروز کتاب انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه اثر علیرضا پناهیان توسط سیده فاطمه شکوهی کتابدار کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس جمع خوانی شد.

وی گفت: گرچه کتاب های ارزشمند و فراوانی در باب مهدویت و انتظار نگاشته شده است، اما تجزیه و تحلیل سازنده ترین مفهوم در زمینه مهدویت، که همان انتظار فرج است کمتر مورد گفتگوی عالمانه قرار گرفته است.

اطهری افزود: این کتاب با قلم شیوا و روان سه رویکرد متفاوت نگاه عامیانه، نگاه عالمانه و نگاه عارفانه به مفهوم انتظار را مورد بررسی داده و با نگاه و شیوه‌ای تحلیلی و همراه با استناد به بیش از ۲۰۰ آیه و روایت از کتابهای معتبر به ابعاد و زوایای مختلف انتظار پرداخته و به بسیاری از سؤالات و ابهامات در زمینۀ انتظار پاسخ داده است. در بخش انتهایی کتاب نیز به تناسب مفهوم انتظار با جوان و ویژگی‌های جوانی پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: طرح «کتابخوان ماه» با نامگذاری سال 1395 با عنوان«سال خواندن» از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال اجرا است. در قالب این طرح، هر ماه تعدادی کتاب از حوزه های مختلف موضوعی توسط کارشناسان نهاد کتابخانه ها انتخاب شده و برای معرفی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی به کتابخانه ها ابلاغ می شود.

کتاب «انتظار عامیانه انتظار عالمانه انتظار عارفانه» اثر علیرضا پناهیان، کتاب «رفتیم بالا انار بود» اثر ناصر کشاورز، کتاب «مرگ از من فرار می کند» اثر فرهاد خضری، کتاب «سوران سرد» اثر جواد افهمی، کتاب «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه آبادی، کتابهای کتابخوان خرداد ماه می باشند.

 


[ پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ق.ظ ] [ ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی